ت از جمله واژه هایی ست که در تاریخ بشر استعمال روزمره داشته است. و همراه ملک ، حکومت ، کشورداری در زبان ت اسلامی هم بارها مورد استعمال بوده و باید متذکر گشت که در اسلام نگاه تربیتی دارد و با جهت دهی به خیر و فضیلت همراه است. برخلاف محوریت شهر و مدینه ، که در غرب ریشه دارد در اسلام بیانگر مدیریت و تربیت است.
درمستند ترین متونی که میتوان اشاره کرد زیارت جامعه کبیره که بارها در این حیطه سخن گفته شده ست.
درسنت اسلامی هدف و رابطه ی مدینه فاضله است. و برای رسیدن به سعادت حقیقی باید از ت سود برد. به عبارتی ت تربیت انسانها در جهت رسیدن به صلاحیت کمالی آنها و کشاندن انها به خیر است.
جای تاسف است که در غرب ت با اومانیسم عجین گشته است که اوج آنرا در تعریف لاسول میتوان یافت :
ت علمی است که به ما می آموزد چه کسی می برد و چه می برد و کجا می برد و چرا می برد؟
اما.
ت مهدوی برمبنای سنت ی اسلام ، سعادت را غایت خود قرار می دهد.در دعای افتتاح برجسته ترین سیمای ت مهدوی سیمای دولت کریمه مهدوی ترسیم شده است.
بدین معنا که انسان با حرکت در جهت خیر سعادت اخروی خود را هم به ارمغان می آورد و این ت مهدوی ست.
مفصل این بحث در پست های بعدی انشاله به مدد الهی و دعای تعجیل در فرج حضرت ولی عصر ادامه خواهد یافت.
یاعلی
ت ,مهدوی ,برد ,، ,اسلام ,جهت ,ت مهدوی ,که در ,برد و ,می برد ,است که
درباره این سایت